배움의 공간

“어른들의 공간은 빠르게 변화하고 있는데, 왜 학교는 그대로일까?”
“새로운 배움이 일어날 수 있는 공간은 어떤 모습일까?”

일의 방식이나 가치가 변하면서 어른들은 점점 더 새로운 공간, 조금 더 창의적일 수 있는 공간,
자유롭게 생각하고 잘 협업할 수 있도록 고민해서 만든 공간에서 매일을 보내는데
많은 학생들은 가장 말랑말랑한 나이에 딱딱한 공간 안에서 대부분의 시간을 보내고 있는거죠.
그래서 질문을 던져보았습니다.
‘새로운 배움이 일어날 수 있는 공간은 어떤 모습일까?’

사람은 공간을 만들고 공간은 사람을 만든다고 하잖아요.
그렇다면, 새로운 배움의 방식과 가치를 담아내는 공간은 어떤 모습이어야 할까.
C Program의 ‘배움의 공간’ 프로젝트는 이 하나의 질문에서 시작되었습니다.

“While every other space evolves rapidly, why does school remain unchanged?”

In the work setting, different types of space constantly appear to inspire people,
to stimulate creativity, to support collaboration, and to reflect the new work ethic
while students who possess the greatest potential spend most of their time in a classroom
that is rigid and remained essentially unchanged.
So, we posed a question.

‘What could a school be as opposed to what it has always been?’

As there is a saying that goes, “We shape our buildings; thereafter they shape us.”
we wanted to know what a school could be to accommodate what and how students learn today.
Our project, ‘Reimagine the Classroom,’ began with this one piece of thought.

 

img_bd_cprogram_054 img_bd_cprogram_049 img_bd_cprogram_001img_bd_cprogram_042 img_bd_cprogram_030 img_bd_cprogram_080 img_bd_cprogram_086 img_bd_cprogram_089 img_bd_cprogram_091 img_bd_cprogram_093 img_bd_cprogram_070 img_bd_cprogram_098 img_bd_cprogram_107img_bd_cprogram_071

Filmmakers

EXECUTIVE PRODUCER
한성은/ Han, Sungeun

AGENCY
스쿼드/ Squad

DIRECTOR
김선혁/ Kim, Sunhyuk

D.O.P
이종욱/ Lee, Jongwook
지현종/ Ji, Hyunjong

ASSISTANT DIRECTOR
성스러운/ Sung, Divine

CAMERA DEPARTMENT
임치훈/ Lim, Chihoon
황태성/ Hwang, Taesung
강동인/ Kang, Dongin

CALLIGRAPHY
장용석/ Jang, Yongseok (Framebuilders)

EDITING, GRADING
김선혁/ Kim, Sunhyuk

A FILM BY
카스카/ caska

Client

C Program

Tags
Share